top of page

Sushi met gefrituurde kipfingers, avocado en komkommer

Hier ben ik weer met een nieuw sushirecept. Ik kan het voor jullie al lang niet meer verbergen dat dit de laatste jaren mijn lievelings eten is geworden. Ik maak het geregeld zelf thuis aangezien het best wel prijzig is als je het besteld. Deze keer maakte ik een variant met kipfingers, avocado en komkommer.

Wat heb je nodig voor 5 rollen? -250 gram sushirijst -350 ml water -5 eetlepels rijstazijn -theelepel kristalsuiker -theelepel zout -5 norivellen -10 kipfingers -1 avocado -1 komkommer -sojasaus, wasabi, Srirachamayonaise Hoe maak je het? Breng de sushirijst met het water aan de kook. Laat tien minuten onder het deksel koken. Wanneer dit klaar is zet je het vuur uit en laat je het nog 15 minuten staan met het deksel op de pot. Verwarm na de 15 minuten de rijstazijn en los er het zout en de suiker in op. Roer dit onder de rijst en laat verder afkoelen. Wanneer de rijst is afgekoeld kan je de rollen gaan maken. Frituur ondertussen de kipfingers. Snijd de avocado in 2 en verwijder de pit. Haal met behulp van een lepel uit de schil en snijd in plakjes. Verwijder de zaadjes van de komkommer en snijdt in lange reepjes. Neem nu een norivel, leg dit met de ruwe zijde naar boven op het bamboematje. Bedek voor 2/3de met een dun laagjes rijst. Leg er vervolgens een 2 kipfingers, komkommer en avocado op (op 2 cm van de onderste zijde). Rol nu met behulp van het bamboematje de sushirol dicht. Bekijk eventueel een filmpje op youtube. Tip: om het laatste stukje nori vast te plakken aan de rest van de rol, gebruik je een paar korreltjes rijst die je plat duwt op het uiteinde van de nori, dit werkt als lijm. Snijdt nu de rollen in 8, gebruik hiervoor een scherp mes dat je nat hebt gemaakt, zo blijft de sushi niet kleven. Herhaal voor de andere 4 vellen. Serveer met sojasaus en wasabi. Werk eventueel af met srirachamayonaise. Smakelijk! xoxo Shana

104 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page